Notizie di Trasmutazione Maggio 2017 Scarica la versione stampabile
Stiamo tutti attraversando un’iniziazione. Questa iniziazione non riguarda soltanto i cambiamenti e le morti che dobbiamo sperimentare per poter evolvere e poter tessere un nuovo tessuto della realtà. Riguarda l’andare in profondità nella nostra anima e ripulire ciò che dobbiamo lasciar andare e che ci lega al posto passato. Come scrissi tempo fa, le iniziazioni scolpiscono il nostro ego/personalità in modo da poter iniziare a vivere e lavorare a frequenze più elevate.
Il processo di iniziazione può essere piuttosto impegnativo. Può impegnarci a livello fisico ed emozionale. Può portarci in uno stato di disperazione e privo di speranza mentre vediamo le nostre vite cambiare in modi che non ci aspettiamo.
La disperazione e la mancanza di speranza ci portano in un luogo nel profondo del nostro scenario interiore, un luogo che cerchiamo di evitare, ove risiedono il lavoro personale di guarigione e dove l’ombra lavora. Il nostro ego preferisce muoversi con le energie di superficie e reagire a ciò che ci accade personalmente e agli eventi nel mondo.
Ma in realtà, gli eventi del mondo esterno non sono gli unici a richiamarci. Anche l’evoluzione della nostra anima ci sta richiamando. Dobbiamo scegliere se rimanere sulla cresta delle onde di superficie e rimanere in uno stato di sofferenza, o se andare sempre più nel profondo dove abbiamo l’opportunità di capire come amare e perdonare noi stessi. Una volta raggiunto un profondo grado di amore incondizionato per noi stessi e perdono incondizionato per le nostre azioni passate, percepiremo gli eventi del mondo esterno in maniera differente. E da questo luogo, potremo muoverci da un semplice luogo di reazione a un luogo in cui poter reagire in modo sano.
Recentemente mi è stato mostrato, da uno spirito aiutante, come il nostro passato possa effettivamente creare troppo peso nel nostro corpo da portare con noi. E questo peso-extra che portiamo con noi può creare malattie su diversi livelli. Dobbiamo onorare il nostro passato, godere dei bei ricordi, lavorare attraverso i tempi difficili nel nostro passato e poi lasciare andare. Poi, potremo avanzare per forgiare un nuovo sentiero nel presente e futuro. Quando continuiamo a “morire” nel nostro passato ci spostiamo in un luogo di libertà. E so bene come tutti desideriamo sentirci liberi.
Questo ovviamente ci da una migliore opportunità di navigare i cambiamenti nel presente e nel futuro. Possiamo dunque ritenerci al profondo servizio della vita e della Terra.
Penso che molti di voi fossero ispirati, il mese scorso, dalla storia di guarigione che ho condiviso riguardo il lavorare con l’Albero delle Preghiere.
La pratica dello sciamanesimo ha moltissimo da offrirci. I casi che ricevo e studio sono esempi di speranza.
Recentemente una collega, allieva e una fra i primi miei clienti che ho avuto è morta per una rara forma di cancro. Anni fa, ho eseguito alcune sessioni di guarigione per lei che può averla aiutata ad estendere la sua vita. Le sue analisi del sangue mostravano cambiamenti positivi a seguito del lavoro che facevamo insieme. E a un certo punto, arrivò il momento per lei di eseguire autonomamente il proprio lavoro. Siamo rimaste in contatto saltuariamente, ma nell’ultimo anno non ho seguito la sua vicenda per vedere cosa stava facendo.
Ha partecipato a diversi miei seminari, compreso La Morte e il Morire. Amava, inoltre, il lavoro di trasfigurazione.
La sua partner mi ha chiamata per informarmi che la mia ex allieva e cliente è morta. Ho chiesto come fosse stata la sua morte. Mi ha risposto dicendomi che continuava a ripetere “Sandy mi ha insegnato cosi tanto riguardo come morire. Io non temo la morte.” E la sua morte è arrivata piena di pace e grazia.
Durante il periodo che viviamo nella pratica dello sciamanesimo, che include il lavoro con la luce, ci vengono offerti molti, splendidi strumenti. La pratica ci insegna come vivere in un luogo di fiducia, come sentirci pieni di potere, come arrendersi allo spirito, come cavalcare le onde della gioia e della sofferenza che la vita ci porta. La pratica ci insegna come vivere ma anche come morire durante le morti di iniziazione che tutti noi sperimentiamo e la grande morte che tutti affrontiamo alla fine della nostra vita.
É importante ricordare come lo sciamanesimo sia un percorso di rivelazione diretta, gli spiriti aiutanti possono insegnare tutto ciò che avete bisogno di imparare. Alcune persone vogliono davvero far parte di una comunità e partecipare ai seminari. Altre persone amano lavorare in solitudine nel praticare le proprie meditazioni e i propri viaggi per ricevere la ricchezza delle guarigioni e informazioni che sono a noi disponibili da parte nei nostri spiriti aiutanti.
Continuando su questo argomento, stavo avendo una conversazione una professionista in aiuto. Mi ha chiesto se avessi notato che molte persone della nostra età (siamo entrambi nei nostri sessant’anni) stanno soffrendo di molti problemi di salute e stanno morendo precocemente rispetto alle aspettative.
Le malattie rare e conosciute che hanno impatto sui bambini, adolescenti e adulti sono davvero tante. E tutti sappiamo che questo è dato ai problemi alimentari e di ambiente in cui viviamo. In un articolo mensile precedente, vi ho incoraggiati a fare il vostro lavoro di trasfigurazione mentre percepite ciò che mangiate, bevete e mentre percepite l’ambiente intorno a voi come luce. Vogliamo ingerire e digerire la luce. Non è una forma di negazione del fatto che, in quanto umani, abbiamo contribuito a far diventare la Terra un pianeta che non supporta la nostra salute. Ma ci ricorda che ci sono pratiche che possiamo fare giornalmente col fine di aiutarci.
Come ho condiviso in Medicina per la Terra, ci sono sempre stati sciamani e mistici che sono sopravvissuti a esperienze che molti non hanno fatto nemmeno durante le iniziazioni, includendo alcuni casi in cui il veleno ingerito è stato trasmutato. Se una persona nel mondo può trasmutare le tossine che ha ingerito, significa che tutti noi abbiamo questo stesso potere. Siamo nati per poter sopravvivere e prosperare.
Questa è una delle ragioni per cui ho scritto riguardo diversi esseri della natura il mese scorso, e la firma energetica che condividono nella rete di luce. Poiché seguendo il principio di unità, possiamo attingere alla ricchezza della conoscenza che le diverse creature della natura usano per sopravvivere. Ad esempio, ci sono funghi che si riproducono e vivono nutrendosi di radiazioni. Come ci riescono? Ebbene, possiamo usare le nostre pratiche spirituali di viaggio o meditazione per imparare da essi. Questo è il tempo per raggiungere spiritualmente quegli esseri che possono trasmutarsi e rigenerarsi in modi che noi nemmeno immaginiamo. Ci sono modi di vivere e pratiche che possono sostenere la nostra vita mentre la Terra stessa affronta diversi cambiamenti.
Questo è il momento di connettersi con i meravigliosi esseri della natura che possono rigenerare e tramutare tossine e chiedere il loro aiuto.
Come ho condiviso lo scorso mese, c’è molto sostegno dall’universo e dalla Terra per muoverci su un piano di frequenza più elevato. Ma ci sono anche metodi di vivere in salute che il vostro stesso corpo può insegnarvi se gli chiedete di condividere ciò che vi è nella vostra impronta genetica approcciandovi alle altre specie che possono riprodursi nell’ambiente che abbiamo creato.
Prendetevi del tempo ogni giorno dalla vostra vita piena d’impegni, per approfondire il lavoro spirituale. Dobbiamo imparare le lezioni che arrivano dalle sfide che affrontiamo a livello fisico e spirituale. Ma dobbiamo anche imparare come creare un modo di vivere più armonioso, integrando pratiche antiche spirituali durante la giornata.
Abbiamo più abilità di prosperare di quante ne conosciamo. Come già sapete, studi mostrano come noi usiamo solo una minima parte delle capacità del nostro cervello. Adesso è il momento di svegliarsi in modo da poterci evolvere e crescere come so che tutti voi desiderate.
Uno dei problemi che ho analizzato e che si integra con quello che ho scritto riguarda i diversi modi in cui “reagiamo” agli eventi giornalieri, alle persone e alla vita stessa, invece che “rispondere”. Questo è un argomento interessante riguardo il quale viaggiare o meditare questo mese.
Penso che quando impariamo nel modo in cui rispondere, possiamo spostarci dentro un più armonioso e salutare stile di vita.
La luna piena è il 10 Maggio. Connettetevi con voi stessi e apritevi alla possibilità di avere capacità da far prosperare oggi, grazie all’incorporamento nella vostra vita giornaliera a pratiche che non avete ancora esplorato. Percepite l’eccitazione nel sapere che c’è così tanto da imparare riguardo alle vostre capacità di auto guarigione. Apritevi al potere dell’essere parte di un’amorevole e comunità, che vi supporta, mentre uniamo insieme i nostri cuori. Le persone che leggono le Notizie di Trasmutazione vivono in tutto il mondo. Aprite il vostro cuore alla nostra comunità. Aprite la vostra consapevolezza spirituale per connetterci con gli esseri della natura che contribuiscono con grandi doni alla rete della vita. Percepite il vostro cuore espandersi, in amore e in compassione. Mentre fate questo, viaggiate attraverso l’esperienza della vostra luce divina che si irradia, abbracciando tutta la vita. Siate luce e irradiate luce. Facendo questo con amore nel vostro cuore, creerete cambiamenti positivi. Amore e luce sono le forze di guarigione più potenti.
Se siete nuovi lettori delle Notizie di Trasmutazione, vi invito a leggere le istruzione per la nostra cerimonia di luna piena in “Creare una Rete Umana di Luce”, che trovate nella homepage del sito.
Announcements: (parte non tradotta)
I wanted to say something about my announcements this month. For I realize that this is the longest Announcement Section I have written to date. Please do not feel you need to read them if you are not interested in more than reading what I wrote in this monthly column.
Due to the fact that I am not traveling to teach this year I have made a decision to be part of more summits, free events, online courses where I can share the beauty and power of shamanic work with a broad population. And part of my commitment in being part of these events is to share full write ups.
We can get so overwhelmed by digesting all the bad news that we hear. And a “cure” for this is to listen and watch events that share a deep wealth of information and inspiration. We can all use some inspiration right now.
I do not plan on continuing to present on many summits or free events. I am actually writing a new book for Sounds True that I will write about at the appropriate time.
For now, please read on to see what events are coming up that you might be interested in. Or stop reading at this point and enjoy your day or night.
To order my books Walking in Light: The Everyday Empowerment of Shamanic Life, Speaking with Nature: Awakening to the Deep Wisdom of the Earth (co-written with Llyn Roberts), my CD “Shamanic Visioning Music: Taiko Drum Journeys”, “The Spirit of Healing” or any of my other books and CD programs, the Transmutation App (now available for both Apple and Android devices) please visit:
http://www.sandraingerman.com/booksaudiovideo.html
I will be teaching a teleconferencing course through the Shift Network titled “Shamanic Journeying for Guidance and Healing Part 2: Shamanic Practices for Divination, Collective Blessing & Helping Others”. The course will begin on June 21 and will be taught for 12 weeks. I taught this course last year, and it was so transformative for people who signed up. People were able to bridge shamanic work into improving their relationships with their family. People are also bridging shamanic work into their business, their community, and also to be of greater service to the planet.
I am so excited about teaching this course again as it provides so many tools to work spiritually as a global community during these turbulent times of change. And to have such a supportive community to work with is truly a gift!!
In the last course I taught through the Shift Network participants from 42 countries signed up. We created quite the global community from which we could do deep work. This is a great opportunity to work with a global community joining our hearts and spirit together in behalf of the Earth.
The prerequisite for this course is taking Part 1 or being able to show you have taken a workshop on shamanic journeying.
I do not have information on how to register yet. But I wanted to let you know so you can mark the date if you are interested. And I will of course give registration information as it becomes available.
For now here are the topics I will covering:
Perform a journey in behalf of someone else. This will include how to tell healing stories to inspire those we work with. I will also talk about the ethics of working in behalf of others.
I will share how to teach children how to journey. Our future depends on our children being able to have a strong spiritual foundation and support in contacting the helping spirits.
We will learn how to retrieve a lost power animal for someone needing this type of healing. I will teach how to perform a power animal retrieval for a person, a relationship, a family, a business, and a place.
We will journey and perform a ceremony to bring back the soul of a city, community, or location on the Earth. Please note: I cannot teach how to perform soul retrievals for individuals as this is beyond what I can ethically teach in a teleconferencing format.
I will lead us in work that helps us to remember why we were born and our life’s purpose. And we will do some deeper work to explore what we are dreaming into being through our daydreams.
We will continue our work with transfiguration, and we will perform a long distance transfiguration experiment to observe the results of how our global community can join together to create healing with working with Healing with Spiritual Light.
We will deepen our work with connecting with nature and learn how align with the cycles of the moon.
We will dive deep into working with ancient civilizations and descendants to learn how we can best be of service to the planet. We will learn how ancient civilizations worked with more advanced healing methods and the possibilities of how descendants work in the future with sound and light.
We will also learn how to journey to explore the wealth of information we can obtain from journeying into parallel realities and multidimensions.
I will lead us in a very safe way to become a medium for a helping spirit and how to “see” the world through the eyes of spirit. During this session I will also bring through messages from Isis for our circle.
We will delve into the important topic of how we can help loved ones who are dying transition in a graceful way. Shamanic cultures do not see death as an end, and I will share ways to help people facing death.
We will end Part 2 with learning how to bring all we learned in the course into our local communities and how we can lead ceremonies for healing and transformation. I will teach how to design a ceremony and how to create sacred space when we bring this work to others.
The Shift Network will create a buddy system where participants can practice healing and divination work on each other if they choose to.
Each session will end with a powerful virtual ceremony that will help us to continue our own personal healing and evolution as well as performing ceremonies in behalf of the Earth.
And as you know from receiving two recent dedicated emails I am once again a presenter on the Year of Ceremony sponsored by Sounds True. For more information and to sign up for participating in 13 powerful full moon ceremonies go to: http://affiliate.soundstrue.com/aff_c?offer_id=124&aff_id=1430&url_id=86
Here is a Shift Network event you might be interested in:
Robert Moss did a free into call titled: Shamanic Dreaming in the Iroquois Tradition
Shamans have known for millennia that dreams can open a portal to rapid healing, guidance from the “higher” levels of reality, and the wisdom of our ancestors — information that can have an immediate positive impact on your life and even help heal our planet.
If you’ve suspected that these powerful healers were right and that your dreams do hold great possibilities for you, please join shamanic dreaming expert Robert Moss for a special FREE online presentation: Shamanic Dreaming in the Iroquois Tradition: An Initiation into Healing, Wisdom & Human Survival.
You can listen to the replay by registering here: https://shiftnetwork.isrefer.com/go/sd17SI/ingerman/
I am excited to share with you a FREE event I'm going to be a part of: The Guardian Gateway Spirit Animal Telesummit.
The Spirit Animal Telesummit is a free event that will show you how to create powerful, ongoing relationships with Animal Spirit Guides in all their forms.
20 teachers are coming together April 24 through May 5 for two one-hour calls every weekday. There's no cost to attend, and even if you can't attend the talks live, you'll get access to each replay for 48 hours.
Kim Wilborn will be interviewing me, along with several other wonderful teachers who will show you practical ways to connect with your personal Spirit Animal Allies for guidance, healing, and empowerment.
Each call will be like a mini-class, complete with guided meditations.
You’ll be able to listen to live calls online, by phone, or on your mobile device, and free 48-hour replays will allow you to listen at your convenience. (Low-priced recordings are also available to make it even easier.)
Besides myself some of the presenters are: Dr. Steven Farmer, Dawn Dancing Otter, Angela Prider, Dr. Cara Gubbines, Carla Meeks's, Dani Ehlenfeldt, Janet Roper, Jeanna Billings, Luca, Nicki Scully, Raven Many Voices, Rose De Dan, Skye Alexander, and Kim Wilborn.
If you would like learn how connecting with your Spirit Animal Allies can help you know your true self, access the healing and power you need, and live your Soul Purpose with more joy and aliveness, register today for the FREE for The Spirit Animal Telesummit. The telesummit will take place April 24 through May 5.
The link to register is: http://www.mcssl.com/app/?Clk=5572548
For those of you enjoying these summits I am presenting on one more during this spring.
Visionary Feminine and Global Transformation Masterclass
Do you ever feel restless … like you know you're here for a reason, and you want, more than anything, to contribute to the world with your gifts, but you just aren't sure how to find and connect with your purpose? Or how to live it in a fulfilling AND abundant way?
You're not alone. I've heard from so many that this sense of restlessness and longing can be painful or even disturbing … yet, the overwhelm of life can keep you stuck and frustrated.
The good news is that you can fulfill that desire; you can embrace that calling, to live an abundant, meaningful life and impact the world!
The first step: join my colleague, Sacred Purpose Coach Jennifer Riley, and more than 20 other female leaders and change makers for the upcoming online master class series, Visionary Feminine and Global Transformation. A few of the presenters besides myself are: Nina Simons (co-founder of Bioneers), Ali Shanti and Shiloh Sophia McCloud.
It begins April 26th and you can sign up here to join at no cost:
https://goo.gl/rFYgWT
During this innovative, transformative master class series, you'll discover how to:
Find, connect with, expand, and ignite your soul purpose, so you experience greater fulfillment, joy, and freedom, every single day.
Create prosperity for yourself … and expand that prosperity to those around you, so you're able to make the contribution about which you feel so passionate.
Use your unique gifts to create positive change in the world.
Unleash the power of the Feminine to heal yourself, humanity, and the planet.
And so much more!
You'll also have the unique opportunity to immerse yourself in a global gathering of women to co-create a regenerative future for us all.
Jennifer is the perfect person to host this series because she's experienced feeling depleted, frustrated and unfulfilled, alongside that calling to help the world. She's since devoted her life to awakening her feminine power and living her purpose, and connecting those with giving back to the world.
As a sacred purpose, wealth and intuition acceleration coach she now empowers women to ignite and live their fullest potential - for their lives and for the contribution they are here to make for the world.
The world needs you and your gifts, now! When you share them, you're finally able to be happy, to truly feel joy and deep gratitude, and to finally make an important, world-changing contribution.
https://goo.gl/rFYgWT
We invite you to join us - a collaboration of change makers and visionaries committed to supporting you and the positive shift you're here to create.
Jennifer is connected to WEA who equips women with the skills and tools they need to protect our earth and strengthen communities from the inside out. They work with local leaders who build up other leaders. In some of the most threatened places on earth, WEA partners are: saving indigenous seeds; selling clean cookstoves; launching sustainable farms; providing safe water; protecting land rights; and much more.
I want to introduce you to John Lockley’s work. John Lockley is a traditionally trained South African Shaman known as a Sangoma. He apprenticed under Mum Ngwevu, a traditional Xhosa medicine woman from Nelson Mandela's tribe for 10 years. In 2007 he became a 'ligqira inkulu' or senior Xhosa Sangoma, one of the first white men in recent history in South Africa to be given this honour. He has also apprenticed and been given transmission in the Swazi sangoma lineage. John has a background in Zen Buddhism and has been practicing meditation for over 25 years. He was a student of the late Zen Master Su Bong from South Korea.
John holds an honours degree in clinical psychology specialising in health psychology and womens' recovery from breast cancer.
As a Sangoma John’s primary focus is to cleanse people and help them reconnect to their destiny, their life path. In our disjointed and disconnected world John was inspired to create a practice to deepen people's connection to themselves and their environment.
There is so much more to say about John Lockley's work. Please visit his website.
John offers both skype and in person sessions involving bone divinations & herbal treatments.
John will be facilitating various ceremonies and events in Europe and America this summer and fall.
Please consult John's website www.johnlockley.com to see his schedule.
Copyright 2017 Sandra Ingerman. All rights reserved.